כניסה למערכת ניהול

כניסת משתמשים לאתר

בגן שלנו אנו שואפים לתת לילדים בסיס איתן לאישיות שלמה והרמונית.

הדפוסים הנוצקים בעמל רב בגיל הרך, יהפכו ליכולות שליטה עצמית ועוצמה בגיל מבוגר. הרגלים נכונים ובריאים, דחיית סיפוקים והשגת שליטה על רצונותינו הינם חלק אינטגראלי בלימוד העולם שאנו מבקשים להנחיל לילדינו. דגש מיוחד יושם על מציאת דרכים לפירוק הכעס והתסכול שלא באמצעים אלימים.

הצוות ישמש דוגמא ומודל לחיקוי של הילדים בשקט, ברוגע והתמדה שהוא ישדר, בהתנהלותו כלפי הילדים ובינו לבין עצמו.


בד בבד נעודד את העצמאות של הילדים בסביבה התומכת בגילויי סקרנות וחקר עצמי.

לא נספק לילדים פתרונות מן המוכן לכל דבר, ונעודד אותם לנסות למצוא את התשובות בעזרת יכולותיהם. נעזור לילדים לטפח את יכולותיהם האישיות – אין דבר הגורם לילד סיפוק ואושר גדולים יותר מבעיה שהוא הצליח למצוא את הפתרון והתשובה לה בכוחות עצמו!.

בגן אין טלויזיה - אנו מאמינים כי בגיל הרך הילד לומד בצורה אקטיבית תוך כדי משחק ויצירה, באמצעות חושיו ושכלו מהמציאות הקונקרטית, האמיתית ולא הוירטואלית. 

יצירה בגן:

לתהליך היצירה המתפתח אצל הילדים  חשיבות בשלושה תחומים: פיתוח יכולת המוטוריקה העדינה ותיאום יד עין, שכלול מערכת החישה והגרייה (שימוש במגוון חומרים ומרקמים), ולמידה בסיסית על העולם – לדוגמא פיסיקה: אני לוחץ חזק – יוצא צבע חזק. – אני עושה תנועה גדולה, סיבובית – יוצר עיגול גדול. אני מועך באצבעותיי את הבצק – הוא מתכווץ, וכו'. הכלל המנחה אותנו הוא שהתוצר הסופי חשוב הרבה פחות מהתהליך בו הוא נוצר.

תנועה:

עידוד הפעילות הגופנית בגיל הרך היא מאבני היסוד של ההתפתחות לא רק הפיזית, אלא גם הנפשית והרגשית של הילדים. הילדים עסוקים ביכולתם הגופנית המתפתחת והם נמצאים בתנועה הרבה יותר מאיתנו, המבוגרים (לצערנו...). חוג התנועה הינו החוג הראשון במעלה ובגן שלנו מתחילים בו כבר מגיל חצי שנה! גם החצר רחבת הידיים, המתקנים שבה ואופן סידורם מעודדים את הילדים לפעילות פיזית מגוונת וענפה. בגן גם מתחם ג'ימבורי, אשר למרות היותו כתה קבועה של הצעירים, ישמש גם את הבוגרים לפחות פעם בשבוע.

מוסיקה ושפה:

המוסיקה והתפתחות השפה הולכים יד ביד זו עם זו. באמצעות רפרטואר עשיר של שירי ילדים בעברית לומד הילד הן מילים חדשות רבות, ובאמצעותן מושגים רבים והן את המבנה התחבירי של השפה, וזאת בצורה חווייתית ומהנה. הילד לומד לחדד את יכולת ההאזנה המוסיקלית ומתפתחים אצלו מבנים קוגניטיביים האחראים, בין היתר, על התפיסה המתמטית, בהקשבה לסוגות רבות של מוסיקה, ובעיקר מוסיקה קלאסית. בגן שלנו הילדים ייחשפו למוסיקה מוקלטת ואף חיה באמצעותי (גיטרה, מפוחית וכלי הקשה) ובאמצעות נגנים אורחים שיבואו לבקר אותנו מדי פעם. גם הורים מוסיקליים מוזמנים להצטרף לקונצרט...
דרכים נוספות בהן  נעודד את התפתחות השפה אצל ילדינו היא דיבור עשיר ונכון: משפטים שלמים, עברית רהוטה, סיפורים בע"פ, בהמחשה, תיאטרון בובות ועוד.